جستجو برای:
  • دوره ها
    • حساب کاربری
    • سبد خرید
  • بلاگ
 
  • info@nextschool.ir
  • صفحه اصلی
  • دوره ها
  • بلاگ
نکست اسکول
دسته بندی‌ دوره‌ها
  • سئو و بهینه سازی
    • آموزش جامع سئو
    • سئوی داخلی
    • اصول تولید محتوا
    • لینک سازی
    • سرچ کنسول
    • گوگل آنالیتیکس
    • تگ منیجر
    • گوگل ادوردز
    • گوگل ترند
  • طراحی گرافیک
    • آموزش فتوشاپ
    • آموزش ایلاستریتور
    • طراحی لوگو
    • تذهیب و اسلیمی
    • نقش و نگار
    • رتوش عکس
  • برنامه نویسی
  • طراحی سایت
  • آموزش وردپرس
    • وردپرس
    • ووکامرس
  • بازاریابی
    • دیجیتال مارکتینگ
    • سوشیال مارکتینگ
  • سبک زندگی
  • فیلم و صدا
    • ویرایش فیلم
  • مهارت های فردی
    • آموزش سخنرانی و فن بیان
0

ورود و ثبت نام

  • صفحه اصلی
  • دوره ها
  • نوشته ها
    • مقالات
    • ویدئوها
    • پادکست
  • درباره ما
  • تماس با ما

آموزش تدوین استراتژی سئو وبسیما (SEO Strategy )

خانهسئو و بهینه سازیآموزش تدوین استراتژی سئو وبسیما (SEO Strategy )
https://s1.uupload.ir/files/nextschool/Seo/seo-strategy-intro.mp4
حالت مطالعه

تدوین استراتژی سئو

در کارگاه تدوین استراتژی سئو، می‌آموزیم که طراحی یک برنامه هدفمند براساس کلمات کلیدی ارزشمند و ماهیت محتوا تا چه اندازه می‌تواند در کاهش زمان و هزینه رسیدن به موفقیت در سئوتاثیرگذار باشد.

محتوا پادشاه است، حتما بارها این جمله را شنیده‌اید. جالب است بدانید که این جمله در سال 1996 از بیل گیتس نقل شده است. یعنی 2 سال قبل از آنکه موتور جستجوی گوگل وارد فضای اینترنت شود.

سال‌ها از نقل این عبارت می‌گذرد و امروز به یکی از رایج‌ترین جملات برای توصیف مسیر موفقیت در سئو تبدیل شده است؛ محتوا پادشاه است و به پادشاهی خود ادامه می‌دهد. ولی سوالات زیر ذهن بسیاری را مشغول به خود کرده است:

  • چرا بسیاری از سایت‌ها با تولید محتوای با کیفیت همچنان موفقیتی در زمینه سئو کسب نمی‌کنند؟
  • بدون تولید محتوا هم می‌توان به کسب رتبه امید داشت؟
  • برای کسب جایگاه در نتایج جستجو چقدر باید صبر کنیم؟
  • میزان موفقیت خود را چگونه ارزیابی کنیم؟

پاسخ به این سوالات ساده نیست ولی امکان‌پذیر است. در این کارگاه مسیر استاندارد برای تدوین استراتژی و کسب موفقیت در سئو را طراحی می‌کنیم. تجربه به ما نشان داده است که؛

اگر استراتژی درستی نداشته باشیم تولید محتوا (و سایر فعالیت‌های ما) اثربخشی خود را از دست می‌دهد. برای رسیدن به یک استراتژی کاربردی، باید مراحل کار را با دقت و حوصله انجام دهیم.

آن‌چه در کارگاه تدوین استراتژی سئو می‌آموزیم به 6 بخش اصلی تقسیم می‌شود:

seo-strategy-intro
  1. تحقیق کلمات کلیدی؛ با استفاده از ابزارهای آنلاین کلمات کلیدی هدف را شناسایی می‌کنیم.
  2. درک هدف کاربر از جستجو؛ براساس ماهیت کلمات و هدف کاربر از جستجو، عبارات را گروه‌بندی می‌کنیم.
  3. طراحی پازل محتوا؛ با انواع صفحات هدف در سایت آشنا شده و متناسب با ماهیت کلمه کلیدی ساختار مناسب را انتخاب می‌کنیم.
  4. معماری محتوای صفحه؛ برای هر صفحه متناسب با ماهیت کلمه و هدف کاربر، چیدمان مناسب برای ارائه محتوا را تعیین می‌کنیم.
  5. طراحی نقشه راه؛ در پایان فعالیت‌های خود را متناسب با پازل و معماری محتوا برای یک دوره 12 ماهه برنامه‌ریزی می‌کنیم.
  6. اجرای عملی برای یک پروژه واقعی؛ آن‌چه در مراحل 1 تا 5 یادگرفته‌ایم را در یک جلسه مجزا و به صورت عملی بر روی یک پروژه واقعی اجرا می‌کنیم.

در نظر داشته باشید که روش‌های متعددی برای تدوین استراتژی سئو وجود دارد که تفاوت‌های اساسی با هم دارند، آنچه در این دوره می‌آموزیم برخاسته از سال‌ها تجربه و دانش کسب شده در پروژه‌های متعددی‌ست که تا امروز در وبسیما انجام داده‌ایم.

1- تحقیق کلمات کلیدی؛ ارزشمندترین کلمات کلیدی را چطور پیدا کنیم؟

کسب رتبه اول در نتایج گوگل، شاید مهمترین هدف در هر پروژه سئو باشد. ولی این جمله زمانی معنا خواهد داشت که مشخص کنیم در چه کلماتی باید جایگاه کسب کنیم.

keyword-is-dead
  1. روزانه چندین میلیارد عبارت در گوگل جستجو می‌شود که برخی از آنها تعداد جستجوی بالاتری در مقایسه با دیگر عبارات دارند. به بیان ساده‌تر، عباراتی هستند که در ادبیات رایج مردم تکرار بیشتری دارند.

    اولین قدم در تدوین استراتژی سئو، شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند است.

    در مسیر انتخاب کلمات، هم به میزان جستجو (محبوبیت عمومی) و هم به ارزش اقتصادی این عبارات توجه می‌کنیم. میزان جستجو با استفاده از ابزارهای آنلاین و منابع اطلاعاتی قابل بررسی است ولی ارزش اقتصادی به شرایط کسب و کار شما و روش های درآمدزایی آن وابسته است. به عنوان مثال عبارت “خرید لپ تاپ” روزانه صدها بار جستجو می‌شود ولی اگر شما تامین‌کننده مناسبی نداشته باشید قادر به فروش و درآمدزایی از این عبارت نخواهید بود.

    در اولین قدم این کارگاه می‌آموزیم که؛ چطور عبارات کلیدی پر جستجو را شناسایی کرده و ارزش اقتصادی آنها متناسب با کسب و کار خود را تعیین کنیم. در پایان این مرحله لیستی بلندبالا از کلمات هدف خواهیم داشت که براساس ماهیت هرکدام و هدف کاربر از جستجو آن‌ها را گروه‌بندی می‌کنیم. برای انجام این مرحله، روش استفاده از چند ابزار کاربردی و مهم شامل Alexa Audience Overlap Tool و Kewyord Planner را یاد می‌گیریم.

competitors-analyse
  1. نکته بسیار مهم در این مرحله توجه به میزان قابل اعتماد بودن اعداد است. در بسیاری موارد پایین بودن آمار جستجو ما را در مسیر اشتباهی قرار داده و موجب می‌شود فرصت‌های خود را از دست بدهیم. برای رفع این مشکل به بررسی موردی چند عبارت و مقایسه آماری که ابزارها ارائه داده‌اند با تعداد واقعی جستجو از سرچ کنسول می‌پردازیم تا به یک معیار قابل تعمیم برای همه کلمات حوزه کاری خود برسیم.
keyword-planner-analyse

2- درک هدف کاربر و ماهیت کلمه؛ حسِ خوب جستجو

پس از شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند در گام نخست، به گروه‌بندی کلمات و تعیین مفهوم کلیدی برای هر گروه می‌پردازیم. در این مرحله باید به هدف کاربر از جستجوی این مفهوم کلیدی توجه کرده و ماهیت صفحه و محتوای ارائه شده در آن را برهمین اساس طراحی کنیم.

شناخت ماهیت کلمه و هدف کاربر از جستجوی آن؛ به ما کمک می‌کند تا استراتژی و زمان‌بندی فعالیت‌های خود را طوری طراحی کنیم تا شانس بیشتری برای ارائه بهترین پاسخ به کاربر و در نتیجه کسب جایگاه مناسب در نتایج جستجو داشته باشیم. برای طراحی صفحات هدف، بهتر است ابتدا به تفکیک ماهیت کلمات و هدف از جستجوی آن‌ها بپردازیم.

micromoments-in-seo
  1. جستجوهای انجام شده توسط کاربران را می‌توان به چند دسته اصلی تقسیم کرد:آموزش و کسب اطلاعات کاربردی؛ هدف کاربر از جستجو؛ دریافت پاسخ دقیق و کاربردی برای یک پرسش مهم است.جستجوی عمومی یا کوتاه؛ کاربر هنگام جستجو به یک موضوع کلی اشاره داشته است، در این جستجوها هدف نهایی کاربر پنهان است.پاسخ کوتاه و مشخص؛ کاربر به دنبال یک پاسخ قطعی و کوتاه است، اطلاعاتی مانند وضعیت هوا، تاریخ کنکور یا جزئیات یک خبر روز.تصمیم‌گیری یا خرید؛ در این جستجوها کاربر به دنبال بررسی، مقایسه و خرید یک محصول یا سرویس است.درباره یک برند؛ کسب اطلاعات در مورد یک برند یا موضوع فراگیر شامل اطلاعات تماس، تاریخچه، آدرس سایت و …جستجو براساس موقعیت مکانی؛ هدف کاربر می‌تواند هر یک از موارد پیشین باشد ولی نتایج جستجو به یک موقعیت یا منطقه جغرافیایی محدود شده است.در بخش دوم کارگاه مثال‌های متعددی از انواع کلمات کلیدی را بررسی کرده و چند روش‌ کاربردی برای تشخیص هدف کاربر از جستجو یاد می‌گیریم. در نهایت استراتژی خود را برای کسب موفقیت در هر مفهوم براساس هدف کاربر از جستجو تعیین می‌کنیم.
intent-of-search

3- طراحی پازل محتوا؛ انتخاب صفحات لندینگ متناسب ماهیت کلمه

سایت‌های اینترنتی از صفحات گوناگونی تشکیل شده‌اند. براساس کاربرد و ماهیت صفحات می‌توان آن‌ها را به 4 دسته اصلی تقسیم نمود که عبارتند از:

  1. صفحه اصلی و صفحات لندینگ
  2. صفحات عمومی (درباره ما، تماس با ما، 404 و …)
  3. صفحات آرشیو (دسته بندی، برچسب و …)
  4. صفحات محتوایی (مقاله، خبر، محصول و …)
website-pages-categorized-on-subject
  1. هریک از این صفحات کاربرد و هدف‌گذاری مشخصی دارند. اطلاعاتی که در بخش‌های تحقیق کلمات کلیدی جمع‌آوری کردیم (با در نظر گرفتن ماهیت کلمه و هدف کاربر از جستجو) به ما کمک می‌کند نوع صفحه را برای هریک از عبارات کلیدی تعیین کنیم. به عنوان مثال برای عبارات طولانی و کم رقابت بر روی صفحات محتوایی (مقاله، خبر یا محصول) هدف‌گذاری و برای عبارات پرجستجو و با رقابت زیاد از صفحات آرشیو استفاده می‌کنیم.البته به همین سادگی هم نیست! فاکتورهای متعددی بر تصمیم‌گیری ما تاثیر خواهند داشت. به عنوان مثال عبارت “لپ تاپ ایسوس” ممکن است برای یک سایت در صفحه اصلی هدف‌گذاری شود و همین کلمه در سایت دیگری به یک دسته‌بندی منتهی شود.
site-structure-seo
  1. در این کارگاه می‌آموزیم که؛

    لندینگ مناسب برای کسب جایگاه در هر عبارت کدام است و برای پیشی‌گرفتن از رقبا، کدام استراتژی موفق‌تر است.

    در نهایت استراتژی سئو سایت چیزی شبیه به این تصویر خواهد بود.

strategy-example-min

4- معماری محتوای صفحه؛ طراحی لندینگ بی‌محتوا!

از این مرحله به بعد صفحات سایت ما به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند؛ صفحات محتوایی و صفحات استراتژیک (لندینگ بی‌محتوا!). در هر صفحه یک مفهوم کلیدی را هدف‌گذاری خواهیم کرد. اگر صفحه هدف ما محتوایی باشد، استراتژی برنده تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت است که در کارگاه آموزش تولید محتوا به صورت دقیق و کاربردی به آن می‌پردازیم و اگر صفحه هدف از نوع لندینگ استراتژیک باشد فرآیند معماری محتوا را در آن انجام می‌دهیم، نگران نباشید در همین کارگاه با بررسی مثال‌های متعدد به درک درستی از آن خواهیم رسید.

در طراحی ساختار و چیدمان محتوا به هدف کاربر از جستجو، ابر کلمات در آن مفهوم کلیدی و مسیرهای دسترسی به بخش‌های زیرمجموعه توجه می‌کنیم. تصویر زیر نمونه‌ای از ساختار محتواست که در کارگاه عملی با هم می‌سازیم.

content-structure-sample
  1. همچنین با بررسی موردی صفحه لیست محصولات در فروشگاه‌های اینترنتی، درک عمیقی از نحوه تصمیم گیری و استفاده صحیح از المان‌ها برای معماری محتوای صفحه کسب می‌کنیم.
shop-listing-page-structure

5- نقشه راه؛ تدوین استراتژی محتوایی و انتظار از پیشرفت

در پایان مرحله چهارم یک دستورالعمل دقیق و کاربردی برای مدیریت اهداف و فعالیت‌های خود در سئو خواهیم داشت که رسیدن به آن برای هر سایت و کسب و کاری، فارغ از نوع سیستم مدیریت محتوا یا زبان برنامه‌نویسی قابل اجراست.

بیشتر افراد دید درستی از اثرگذاری فعالیت‌های خود و سنجش میزان موفقیت در یک پروژه ندارند، همین مساله موجب می‌شود تا در میانه راه ناامید شده یا مسیرهای میانبر (سئو کلاه سیاه) را برای کسب نتیجه بهتر (سریع‌تر) انتخاب کنند. در این مرحله نقشه راه خود را برای انجام فعالیت‌هایی شامل بهینه سازی سایت، تولید محتوا و معرفی صفحات به گوگل طراحی می‌کنیم، همچنین انتظارات خود را از میزان پیشرفت و کسب جایگاه در نتایج جستجو تعیین خواهیم کرد.

content-strategy-timeline

6- کارگاه عملی؛ تدوین استراتژی برای یک پروژه واقعی

تکنیک‌هایی که در این کارگاه می‌آموزیم نیازمند تمرین و تجربه بسیار هستند، در مسیر اجرا با سوالات و ابهامات بسیاری مواجه می‌شویم. برای آن‌که درک بهتری از این فرآیند داشته باشیم همه مراحل را به صورت عملی و بر روی یک مثال واقعی اجرا می‌کنیم. با توجه به طولانی شدن زمان آموزش، این کار در یک کارگاه مجزا انجام می‌شود تا فرصت کافی برای پرسش و پاسخ شما عزیزان فراهم شود.

این دوره در تاریخ: اسفند 98 و فروردین 99 برگزار شده است.

هدف اصلی ما در نکست اسکول ایجاد دسترسی آسان به آموزش هایی است که شاید تهیه آنها از نظر هزینه  برای برخی از دوستان سنگین و غیر ممکن باشد.

از همه دوستانی که توانایی مالی دارند خواهشمندیم حتما دوره ها را از مرجع و سایت اصلی تهیه نمایند تا هم حمایت کنند از تولید کنندگان و هم اینکه پشتیبانی و بروزرسانی دوره ها شامل حال شما گردد.

برچسب: آموزش سئو فیلم آموزش سئو

دوره های مرتبط

دوره جامع آموزش SEO تاپ لرن

60درصد تخفیف دوره جامع آموزش سئو (SEO) تاپ لرن – ایمان مدائنی

دوره جامع آموزش SEO آموزش سئو (SEO) تاپ لرن از 0 تا 100   SEO از اصطلاح بهینه سازی موتور…
آموزش سئو خاکستری

86 درصد تخفیف دوره آموزش سئو خاکستری (فوق حرفه ای)

آموزش از صفر تا صد توسط ناصر رسولی بوده که حاصل 9 سال سابقه کار در وب فارسی ، غیر فارسی و… را برای شما وبمستران در قالب یک دوره کامل آماده کرده است.

Google-Console-header

آموزش جامع و حرفه ای سرچ کنسول جدید فرین آکادمی

قدم به قدم تا حرفه ای شدن با آموزش سرچ کنسول جدید در آموزش جامع سرچ کنسول آموزش کامل این ابزار را…
مگا سئو

85 درصد تخفیف دوره آموزش جامع مگا سئو (فرین آکادمی)

خودتان سئو یاد بگیرید…
خودتان متخصص سئو سایت خودتان (یا حتی سایت های دیگر) باشید.
بدون هزینه اضافی هر سایتی را سئو کنید و به رتبه های برتر گوگل برسید و از ورود مشتری ها به سایت خودتان از صفحه اول گوگل لذت ببرید…

rate_reviewامتیاز دانشجویان دوره

0
بدون امتیاز 0 رای
860,000 تومان 86,000 تومان
0 رأی
5 ستاره
0
4 ستاره
0
3 ستاره
0
2 ستاره
0
1 ستاره
0

chat_bubble_outlineنظرات

قوانین ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص دانشجویان دوره می باشد.

لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت :

860,000 تومان 86,000 تومان

افزودن به علاقه مندی
قیمت در سایت اصلی: 860.000 تومان
امتیاز
0 از 0 رأی
بدون امتیاز 0 رای
860,000 تومان 86,000 تومان
تعداد دانشجو : 5
نوع دوره: غیر حضوری
زبان: فارسی
4 ساعت
6 فصل
300 مگابایت
روش دریافت: دانلود فایل دروس
روش پشتیبانی: تیکت
درصد پیشرفت دوره: %100
149 بازدید 0 دیدگاه
امین اسماعیلی
امین اسماعیلی
Senior SEO

تماس
  • info@nextschool.ir
دسته: سئو و بهینه سازی
درباره نکست اسکول

هدف اصلی ما در نکست اسکول ایجاد دسترسی آسان به آموزش هایی است که شاید تهیه آنها از نظر هزینه  برای برخی از دوستان سنگین و غیر ممکن باشد.

از همه دوستانی که توانایی مالی دارند خواهشمندیم حتما دوره ها را از مرجع و سایت اصلی تهیه نمایند تا هم حمایت کنند از تولید کنندگان و هم اینکه پشتیبانی و بروزرسانی دوره ها شامل حال شما گردد.

  • info@nextschool.ir
دسترسی سریع
  • بلاگ
  • دوره ها
  • حساب کاربری
  • سبد خرید
  • پرداخت
  • قوانین و مقررات
  • تیکت پشتیبانی

logo-samandehi

خبرنامه
[mailerlite_form form_id=1]
تمامی حقوق برای سایت نکست اسکول محفوظ می باشد.
گردونه شانس
فکر نمی کنم زیاد خوش شانس باشم ):
تخفیف 5
پوچ
کد تخفیف 20%
کم مونده بود موفق بشی. یه روز دیگه باز امتحان کن!
کد تخفیف 10%
دانلود رایگان کتاب
کد تخفیف 15%
امروز خوش شانس نبودی
شانست رو امتحان کن یه جایزه خوب ببر!
Enter your email address and spin the wheel. This is your chance to win amazing discounts!
Our in-house rules:
  • One game per user
  • Cheaters will be disqualified.
کد تخفیف شما تا این ساعت معتبر است.
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است

00:00

    ورود

    رمز عبور را فراموش کرده اید؟

    هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت